Els CAP es preparen per fer tests PCR a les persones amb sĆmptomes de Covid-19
L'Atenció PrimĆ ria reclama el material i el personal necessaris per fer PCR a totes les persones amb sĆmptomes de coronavirus
Continua llegintL'Atenció PrimĆ ria reclama el material i el personal necessaris per fer PCR a totes les persones amb sĆmptomes de coronavirus
Continua llegintReflexions dels tres darrers presidents sobre la crisi sanitĆ ria.
Continua llegintDefensors dels serveis pĆŗblics, sindicats i familiars de residents han denunciat a fiscalia el desastre sanitari que ha colpit la geriatria i reclamen mesures per dignificar-la. Hi han participat MarĆa JosĆ© CarcelĆ©n, de la coordinadora 5+1, Elba Tenorio, de la plataforma en defensa dels serveis pĆŗblics, Concep Miró, de la IAC i Israel Ćlvarez, de CoBas
Continua llegintLes empreses que actuĆÆn en paradisos fiscals o que reparteixin dividends durant aquest any no podran accedir-hi
Continua llegintFrancisco Miguel FernĆ”ndez Caparrós, a partir de la patológica bĆŗsqueda de la salud d'Ivan Illich. "…no debemos renunciar a articular un programa que anule este deseo de seguridad y que se materialice en transformaciones concretas como son, sin Ć”nimo de ser exhaustivo, acabar con la Ley Mordaza, cerrar los CIE… EnllaƧ a 'Expresiones punitivas en la emergencia de la COVID-19' de Paz FrancĆ©s.
Continua llegintEl caso de Laura, mĆ©dico de urgencias en Madrid, representa a los sanitarios que padecen graves secuelas psicológicas y estrĆ©s postraumĆ”tico. 'Siento una profunda angustia y una enorme frustración. CreĆa haber pasado lo peor. Tuve la fortuna de no contagiarme'. 'Igual que la inmensa mayorĆa de mis colegas, soy interina. Llevo seis aƱos en mi puesto en un hospital de Madrid, pero me podrĆan despedir maƱana'.
Continua llegintEl Ministeri inclou la diarrea, la pĆØrdua d'olfacte, el mal de coll i el dolor muscular com a possibles senyals de contagi del coronavirus
Continua llegintEs reben una mitjana de 9.000 consultes diĆ ries al web Gestió Emocional, sobretot per ansietat i depressió, i moltes relacionades amb la crisi econòmica. Les dades tambĆ© mostren que a les trucades al SEM "han augmentat un 300% els casos d'ansietat durant aquestst perĆode de confinament".
Continua llegintLes dades publicades pel govern catalĆ mostren com el nombre de casos confirmats que han donat positiu en la prova diagnòstica de la COVID-19 aixĆ com de casos sospitosos Ć©s notablement major en les dones. Investigadores i expertes expliquen que aquesta bretxa de gĆØnere, a la qual se suma el desigual repartiment dels treballs de la llar, es deu al fet que les activitats de primera lĆnia concentren una presĆØncia majoritĆ ria de dones. El procĆ©s de desconfinament provocarĆ un problema greu de conciliació.
Continua llegintConversa de Salvador Macip amb el director de VilaWeb amb vĆdeo. 'Els plans del govern espanyol es basen en la situació social i econòmica i no pas en la realitat cientĆfica. No estem mirant prou bĆ© els paĆÆsos que van per davant nostre'. 'Em sembla increĆÆble que ens hĆ gim posat a fer el desconfinament sense tenir una infrastructura per a fer tests. Parlen dāunes xifres i desprĆ©s en donen unes altres'. 'Lāaltre factor Ć©s un sistema sanitari que sempre Ć©s a punt del colĀ·lapse. Un sistema sanitari que no pot absorbir un augment de feina Ć©s molt perillós'.
Continua llegint