Per una sanitat pĆŗblica, universal i de qualitat

Informació de la Mesa Sectorial, 9 de Juliol de 2021

L’últim llistat de la Borsa de treball publicat, serĆ  el definitiu

Ni l’ICS ni els sindicats signants del Pacte de la Borsa de Treball, SATSE, UGT i Sindicat de Metges, volen assumir el seu fracĆ s i donaran per bo el darrer llistat publicat de la Borsa de Treball. Ni elĀ  que estĆ  passant amb les avaluacions ni les errades reiterades amb el llistats publicats posen fre a un acord aberrant de Borsa de Treball. I encara aquest sindicats tenen la poca vergonya de dir que defensen les condicions de treball del conjunt de persones treballadores, el que defensen Ć©s els seus interessos, fa temps que ens han donat l’esquena.

Amb relació amb els processos de selecció que estan en aquest moment per resoldre ens han passat la següent informació:

INGESTA:

Carrera professional, hem manifestat que han hagut incidĆØncies relacionades amb el pagament amb gent que ha estat de baixa en algun perĆ­ode durant aquest 2021. L’ICS va dir que ho havien detectat que no Ć©s la primeraĀ  vegada que havia passat i que ho resoldran aquest mes. CATAC-CTS/IAC hem preguntat en quina situació quedarĆ  el personal, que hagi de canviar de contracte, perĀ  continuar cobrant la carrera professional, l’ICS Ā respon que continuarĆ  cobrant malgrat queĀ  canviĆÆ de contractació.

Hem tornat a demanar una solució en el pagament de les treballadores socials del PADES, cal que s’inclogui una categoria professional al llibre de retribucions per tal de que s’equiparin amb Metges de FamĆ­lia i infermeria. L’ICS manifesta que aquesta setmana ens trucaranĀ  per donar-nos una resposta.

Manifestem que tant al Joan XXIII com al Verge de la Cinta s’estĆ  utilitzant l’aplicatiu de la gestió del temps de treball per anar en contra de les persones treballadores, ja que si es troben en situació d’IT i tenen dies de lleure demanats per l’aplicatiu, aquets dies es perden, per tant aquest personal estĆ  fent un excĆ©s de jornada. L’ICS diu que la situació en IT Ć©s neutra i que per tant no hauria de perjudicar i que tornaran a revisar la situació.

Des de CATAC CTS-IAC demanem mantenir l’assignació d’objectiusĀ  (DPO) del 2020, ja que la pandĆØmia continua existint. L’ICS ha manifestat que s’anulĀ·laran els objectius que no es puguin complir pel motiu de la pandĆØmia

Per altra banda respecte el Pla d’enfortiment de la PrimĆ ria,Ā  l’estudi de rĆ tios i cĆ rrega de treball, hem de tenir en compte que les persones que estan treballant actualment estan ocupant en la gran majoria places estructurals. Per això insistim en laĀ  necessitat de consolidar tots aquest professionals.

A mĆ©s a mĆ©s queda palesa tambĆ© la necessitat de trobar nous professionals en medicina de famĆ­lia, infermeria i pediatria. Preguntem a l’ICS si davant aquesta manca de professionals hi ha algun pla per fer-hi front?