Per una sanitat pĆŗblica, universal i de qualitat

PROU DISCRIMINACIONS AL PERSONAL

PROU DISCRIMINACIONS AL PERSONAL

Sr. Jordi Ara del Rey, Director Gerent de la Regió sanitària Metropolitana Nord
Sr. Joan Grau, Director de persones i desenvolupament
Sr, Isabel AndrĆ©s MartĆ­nez, Directora d’infermeria

Al personal d’infermeria que si li estĆ  oferint una nova contractació en rĆØgim d’interinitat per vacant, se li ha comunicat mitjanƧant mail el següent:

– Tal com vĆ rem informar, a partir del febrer 2022 passes a interina mantenint la normativa contractual d’eventuals(VAC, roda lliurances…).

Volem posar en el seu coneixement que això va en contra del que estableix tant l’Estatut Marc, Ley 55/2013 de 13 de desembre, com l’Estatut bĆ sic de l’empleat pĆŗblic, decreto legislativo 5/2015 de 30 d’octubre.

L’estatut Marc estableix en el seu article 9, que els nomenaments de personal temporal poden ser d’interinitat o de personal eventual o de substitució.
ā€œEl nombramiento de carĆ”cter interino se expedirĆ” para el desempeƱo de una plaza vacante de los centros o servicios de salud, cuando sea necesario atender las correspondientes funcionesā€.

Per tant, el personal interƭ forma part de la plantilla estructural dels centres, no Ʃs personal eventual.

En conseqüència, Ć©s evident que al personal interĆ­ per vacant no se li pot aplicar el rĆØgim de personal eventual ja que la naturalesa de la seva contractació no Ć©s la mateixa, i perquĆØ el mateix estatut marc diu que li són d’aplicació la mateixa normativa que al personal fix, o sigui que el rĆØgim de vacances, descansos, permisos graciables…, tenen elm mateix tractament que el del personal de plantilla fix.

L’Estatut bĆ sic de l’empleat PĆŗblic, diu el seu article 10 apartat 5 ā€œAl personal funcionario interino le serĆ” aplicable el rĆ©gimen general del personal funcionario de carrera en cuanto sea adecuado a la naturaleza de su condición temporal y al carĆ”cter extraordinario y urgente de su nombramiento, salvo aquellos derechos inherentes a la condición de funcionario de carreraā€.

Les SentĆØncies del tribunal Suprem de l’Estat espanyol com les de la justĆ­cia europea estableixen que per igual lloc de treball no es pot discriminar al personal interĆ­ del personal fix.

Per tant, la normativa d’aplicació al personal que presta serveis per a l’Administració estableix, amb claredat, que al personal que Ć©s interĆ­ per vacant la normativa d’aplicació en el seu rĆØgim de descansos, vacances, conciliació de la vida personal i laboral, lliurances, Ć©s la mateixa normativa d’aplicació que la del personal de plantilla fix, i per tant, no poden ser discriminats per un criteri que vol imposar les vacances i els dies de lleure, quan la mateixa norma estableix que són de lliure disposició.

A mĆ©s d’això, volem manifestar tambĆ©, el malestar patent dintre de la plantilla del nostre centre, pel tracte que estĆ  rebent contĆ­nuament. El nou personal interĆ­ es mereix un respecte, es mereix que li siguin respectats els seus drets laborals i a mĆ©s, li sigui agraĆÆda i reconeguda la seva tasca i dedicació durant tot aquest perĆ­ode de pandĆØmia. Al personal no se li pot dir amb 5 dies d’antelació que comencen les seves vacances, l’obligatorietat d’agafar 10 o 20 i posar un rĆØgim de lliurances de cap de setmana diferent a la resta. No tenim persones treballadores de primera de segona i de tercera.

Per tot això, exigim que es deixi sense efecte aquest tractament i al personal se li apliqui la seva normativa sense vulnerar els seus drets, tant laborals com personals, per la seva tasca i dedicació al nostre centre. Totes i cadascuna de les persones treballadores del nostre hospital som importants pel correcte funcionament del dia dia i la correcta assistència. Prou ja de maltractament a la plantilla del nostre centre, prou ja de faltes de respecte i de consideració als nostres professionals.

Sense la totalitat de persones treballadores aquest hospital ni estaria on estƠ ara, ni seria el que Ʃs ara.

El personal de enfermerĆ­a de Can Ruti denuncia los nuevos contratos de interinos