Sr. Jordi Ara del Rey, Director Gerent de la Regió sanità ria Metropolitana Nord
Sr. Joan Grau, Director de persones i desenvolupament
Sr, Isabel AndrĆ©s MartĆnez, Directora dāinfermeria
Al personal dāinfermeria que si li estĆ oferint una nova contractació en rĆØgim dāinterinitat per vacant, se li ha comunicat mitjanƧant mail el següent:
– Tal com vĆ rem informar, a partir del febrer 2022 passes a interina mantenint la normativa contractual dāeventuals(VAC, roda lliurances…).
Volem posar en el seu coneixement que això va en contra del que estableix tant lāEstatut Marc, Ley 55/2013 de 13 de desembre, com lāEstatut bĆ sic de lāempleat pĆŗblic, decreto legislativo 5/2015 de 30 dāoctubre.
Lāestatut Marc estableix en el seu article 9, que els nomenaments de personal temporal poden ser dāinterinitat o de personal eventual o de substitució.
āEl nombramiento de carĆ”cter interino se expedirĆ” para el desempeƱo de una plaza vacante de los centros o servicios de salud, cuando sea necesario atender las correspondientes funcionesā.
Per tant, el personal interà forma part de la plantilla estructural dels centres, no és personal eventual.
En conseqüència, Ć©s evident que al personal interĆ per vacant no se li pot aplicar el rĆØgim de personal eventual ja que la naturalesa de la seva contractació no Ć©s la mateixa, i perquĆØ el mateix estatut marc diu que li són dāaplicació la mateixa normativa que al personal fix, o sigui que el rĆØgim de vacances, descansos, permisos graciables…, tenen elm mateix tractament que el del personal de plantilla fix.
LāEstatut bĆ sic de lāempleat PĆŗblic, diu el seu article 10 apartat 5 āAl personal funcionario interino le serĆ” aplicable el rĆ©gimen general del personal funcionario de carrera en cuanto sea adecuado a la naturaleza de su condición temporal y al carĆ”cter extraordinario y urgente de su nombramiento, salvo aquellos derechos inherentes a la condición de funcionario de carreraā.
Les SentĆØncies del tribunal Suprem de lāEstat espanyol com les de la justĆcia europea estableixen que per igual lloc de treball no es pot discriminar al personal interĆ del personal fix.
Per tant, la normativa dāaplicació al personal que presta serveis per a lāAdministració estableix, amb claredat, que al personal que Ć©s interĆ per vacant la normativa dāaplicació en el seu rĆØgim de descansos, vacances, conciliació de la vida personal i laboral, lliurances, Ć©s la mateixa normativa dāaplicació que la del personal de plantilla fix, i per tant, no poden ser discriminats per un criteri que vol imposar les vacances i els dies de lleure, quan la mateixa norma estableix que són de lliure disposició.
A mĆ©s dāaixò, volem manifestar tambĆ©, el malestar patent dintre de la plantilla del nostre centre, pel tracte que estĆ rebent contĆnuament. El nou personal interĆ es mereix un respecte, es mereix que li siguin respectats els seus drets laborals i a mĆ©s, li sigui agraĆÆda i reconeguda la seva tasca i dedicació durant tot aquest perĆode de pandĆØmia. Al personal no se li pot dir amb 5 dies dāantelació que comencen les seves vacances, lāobligatorietat dāagafar 10 o 20 i posar un rĆØgim de lliurances de cap de setmana diferent a la resta. No tenim persones treballadores de primera de segona i de tercera.
Per tot això, exigim que es deixi sense efecte aquest tractament i al personal se li apliqui la seva normativa sense vulnerar els seus drets, tant laborals com personals, per la seva tasca i dedicació al nostre centre. Totes i cadascuna de les persones treballadores del nostre hospital som importants pel correcte funcionament del dia dia i la correcta assistència. Prou ja de maltractament a la plantilla del nostre centre, prou ja de faltes de respecte i de consideració als nostres professionals.
Sense la totalitat de persones treballadores aquest hospital ni estaria on està ara, ni seria el que és ara.
El personal de enfermerĆa de Can Ruti denuncia los nuevos contratos de interinos