MANIFEST 8M CATAC-CTS
Torna a ser 8M i és el moment de tornar a mirar endavant i endarrere de la lluita feminista.
Veiem que hem aconseguit fites al llarg dels segles on la opressió i anul·lació ha sigut molta.
Tot i així, la igualtat de sexes, igualtat de drets i el ple reconeixement encara són molt lluny.
En el moment actual tenim noves lleis per donar més suport a la dona i el seu paper familiar, augment del dret a avortar, la discutida llei del si ( Llei de Garantia Integral de la Llibertat Sexual) amb un pas important : tenir clar la necessitat de consentiment per mantenir relacions sexuals i convertir l’abús en agressió o violació tenint unes majors penes i sancions.
També segueixen apareixent nous reptes com partits d’extrema dreta ultraconservadors que ens volen submises.
Tenim nous permisos pensats per a les dones, així i encara, la igualtat sempre va un pas endavant cap al home. Igualar la baixa de paternitat a la de maternitat o el permís de lactància que els homes no han reclamat (ens costa entendre aquest fet, ja que fa anys que les dones reclamem els 6 mesos de lactància exclusiva que recomana la OMS sense èxit).
La conciliació familiar segueix sent escassa i son moltes les dones que han de deixar de treballar o demanar reduccions de jornada, amb la conseqüent disminució salarial per poder tenir cura de criatures, avis i malalts renunciant a una part de qui som. La situació de la doble jornada laboral de les dones ( dins i fora de casa) segueix limitant als llocs de comandament on segueixen demanant una jornada laboral llarga i amb disposició horària hiperextensa.
Seguim clamant justícia i prevenció real de la violència de gènere. Seguim reclamant formació de sensibilització per a dones i homes. Quantes morts a mans de qui creies que t’estimava i t’ha fet petita fins a esclafar-te.
CATAC-CTS fem una crida a assistir a totes les accions i mobilitzacions convocades pel moviment feminista. Per tot això SORTIM AL CARRER,
MANIFESTEM-NOS, RECORDEM A TOTHOM QUE SOM DONES I VOLEM RECONEIXEMENT I RESPECTE.