Posted By: Berta 
Ja fa un temps des de Catac-cts/iac vam engegar una campanya contra les agressions als professionals de la sanitat que persegueix sensibilitzar als usuaris per respectar als seus cuidadors. Els lemes principals de la campanya són: “prou agresions”, “els meus guants no són de boxa”
Tots sabem que una imatge val més que mil paraules, i per això,aquesta campanya es basa en l’ús de cartelleria en les zones en què els usuaris esperen el seu torn, buscant la comprensió i l’empatia de l’usuari.
L’acceptació va ser territorialment dispar entre els diferents centres que formen el regne de Taifes en què s’ha convertit l’ICS. Des de permetre la col·locació dels cartells i, fins i tot, aplaudir la iniciativa, fins a centres on les direccions (que no simpatitzen gens amb el nostre sindicat i això acostuma a ser bon senyal quan parlem d’un sindicat) van impedir penjar els cartells en àrees susceptibles de ser vistos pels usuaris, cosa que li treu totalment el sentit. No perdem de vista que l’única reivindicació de la campanya, és el NO a les agressions als professionals de la salut.
Més greu encara, ens hem trobat com a la Gerència Territorial de Tarragona, en centres on les direccions havien acceptat de bon grau la iniciativa, han estat els alts càrrecs de la gerència qui s’han dedicat a arrencar-los i a prohibir-ne lús.
D’entre la multitud d’agressions, les més contundents han estat tractades amb particularitat davant de la Comissió Paritària de Prevenció i els comitès de salut laboral de cada territori. En aquesta tessitura les declaracions institucionals del conseller Argimon, en què etiquetava com a molt preocupant l’augment d’agressions als professionals, són del tot contradictòries amb el tarannà de les direccions territorials que en molts casos tendeixen a amagar el cap sota l’ala. Ja vam tractar la qüestió a l’article: “VES PER ON SURT”.
No cal ser molt valent per, des de la protecció d’un despatx no accessible al públic, salvaguardats d’agressions i riscos biològics, decidir que no es permetrà una campanya contra l’agressió dels treballadors o, no sé què és pitjor, que ja ha arribat l’hora de suprimir les mampares de les treballadores exposades. Aquesta afirmació ens consta que ja l’ha fet alguna il·luminada amb més poder que seny.
Prou que es nota que mai us han agredit asseguts còmodament a la cadira del vostre despatx! Us cal respectar més als professionals que cada dia conviuen amb l’usuari i pateixen els seus ondulants estats anímics. Per si no us ha quedat clar, us ho torno a dir, vosaltres sou un agressor més, NO TENIU VERGONYA!!
La salut d’una empresa es mesura per la salut de les persones que hi treballen, i vosaltres, des del conseller, passant per gerents, directors, reposables de recursos humans i caps de divers plomatge, sou els màxims responsables de la salut dels professionals que treballem l’ICS. Feu el “punyeter” favor de posar-hi remei, d’altra manera no sereu més que còmplices.
Des de CATAC-CTS/IAC fem una crida a tots els professionals a no deixar-ne passar ni una. Comuniqueu als vostres comandaments, a la unitat bàsica de prevenció de la vostra àrea (UBP) o als delegats del nostre sindicat, totes les agressions per petites que us semblin. No hem de normalitzar cap mala paraula, cap mena d’agressió ni cap mancança de prevenció per part de l’ICS.